onsdag 22 februari 2012

Lite om allt möjligt


Jag skrev en bok om alkoholism när jag gick på Gaja.Den handlar just om att leva med en som missbrukar alkohol och hur jobbigt det är att vänta på att den som dricker ska sluta dricka,,hur mycket som har gått förlorat genom åren på grund av alkoholism.Jag bar på mycket på den tiden när min man drack.Det behöver jag inte göra idag,dels skrev jag ner allt för att få ut det ur mig och så slutade han dricka år 2005 då vi gifte oss igen och försökte på nytt hålla ihop familjen.Om det finns intresse för att få veta mer om min bok om alkoholism hör av dej då.Jag skulle kunna tänka mig läsa högt ur den,finns dikter som jag gjort själv och så,,.

Idag ska vi till Huddinge med Sanna för att prata om njurtransplantationen och ta prover och hoppas de snart hittar en njure,för vi har väntat så länge.Man kan ju nästan säga att dialysen på Mälarsjukhuset är som ett andra hem,då hon är där och dialyseras tre ggr i veckan,träffar läkare och systrar och pratar med dem som de vore typ av närstående.De håller i hennes liv och hennes välbefinnande och ser till att dialyseringen funkar som den ska och sköts bra.Visst kan de också göra fel ibland,det finns inga perfekta människor,men på det stora hela så funkar det bra.På sista tiden har Sanna känt av njuren och det har gjort ont säjer hon,,blodtrycket har blivit lågt också så hon kan inte ta alla blodrycksmediciner som hon egentligen annars tar så jag är extra orolig för det.Har lyckats få grannar att gråta med mina berättelser om henne och vad jag tycker om allt,,men man måste kämpa på ,,önskar er alla med den bild en härlig dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar