söndag 19 februari 2012

Nu ska jag berätta om Spanien

Vi åkte till Spanien i September månad det var den veckan som mitt barnbarn fyllde år och min nästäldsta flicka fyllde år,,det var en resa vi fick genom min stora dag,skulel vara en resa för Sannas önskedröm att få gå på en strand med fin sand, vatten som var rent och en sol som var varm,,det blev NÄSTAN som hon ville,stranden låg längre bort men annars var det ungeför som vi trodde det skulle vara.Jag följde med för Hennes skull,,ska ladda ner en bild därjag ser ut som ett troll som ska åka limo men saksamma,,jag frös för det var kallt då,.På bilden står jag framför det första hotellet vi fick bo en natt på i Arlanda och vänta in nästa dag då vi åkte ,vi fick äta frukost gratis nästa dag endast ,,fast vi kom dit på eftermiddan,,då fick vi köpa nåt att äta till Zara och delade på det,,så vi kunde  spara slantarna till shoppingen i Spanien,,det kostade mycket pengar att vara i Spanien,det som kostade mycket var alla solkrämer på apoteket,redan hemma gick nästan på 500 kr för oss alla ,,sen i Spanien sitta vid datorn,mat och saker man ville köpa med sig hem,,vi hade en budget som vi var tvungna att hålla efter,,så det blev inte mycket man köpte,,.jag köpte en baddräkt och en klänning,,till mig,massa vykort på hotellet,,fille fick en t.shirt med pirat på,sandaler, simgrejer,pickadoll som slängdes i tullen,,jag köpte lite grejer till barnbarnen 4st barnbarn har jag,,och Sanna min njursjuka dotter fick dialys tre ggr iSpanien,hon fick inte äta så mycket blodtrycksmedicner,men fick högt blodtryck och blodtrycksfall,så en dag vi hade bestämt åka till en fin strand då var hon kräksjuk hela den dagen,,så vi hann aldrig med det,,.Zara min 19 åring ställde upp på mig och åkte alla gånger till dialysen med Sanna så jag fick lite semester jag med,,hade ju varit med Sanna sen 11 mars till och med september månad varje gång hon var på dialysen,tre ggr i veckan,,i 6 månader,,sen sa personalen till mig att nu när ni komem rhem från Spanien får du vara hemma och Sanna kan komma själv till dialysen,,.ok,sa jag.
Flygresorna var inte så farliga som jag trodde,,dit resan mer skakig i landningen men hemresan var bra,,så det var lyckat att flyga men jag har lätt för kärlkramp så jag kommer nog inte flyga  mer

                                         här är det Sanna som ger en riktig syskonpuss till Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar