onsdag 13 mars 2013

om jag blir så illa däran,,

då vill jag ha bloddialys och ny njure,,och jag tänker då inte vilja lära mig dialysen,så länge jag har  ont i min kropp,den smärtan man går med den är som att vara misshandlad men ändå inte,,tänk dej vara så öm i kroppen att du helllre vill sova än vara vaken,,fast jag på annat sätt inte vill sova,man går i en egen värld när man ha rhögt blodtryck och man uppfattar andra konstiga,,fast man kanske själv är konstig många ggr,,men jag försöker ändå göra samma saker och vara den jag är,men det är inte lätt,när sjukdomen tar över allt hos en.ska ta nya prover och få nya tider till medicinmottagningen,,för det verkar som njurarna hålelr på att kollapsa,hur lång tid det tar vet jag inte,,men mår illa ibland och har ingen matlust,är trött och ibland vill jag inte ens vakna på mornarna,,men man måste kämpa på med allt,även om man inte orkar.blev stucken 5 ggr på tunaforsvårdcentral sen frågade de mig om jag kunde  ta proverna på sjukhuset istället,,ja sa jag det går väl bra.trodde de kunde mer än så,gick ju bra sist efter tre stick,,men inte nu inte.Så det här är vad jag komemr att syssla med närmaste tiden,kolla mina njurvärden ofta så det inte  blir helt tokigt,, ,,man kan ju till och med dö om njurvärderna rasar i rekordfart,,det var ju så med Sanna.usch vad hemskt egentligen,orkar int etänka på det just nu.,.blir så jobbigt på nåt sätt att ta det en gång till fast med mig själv ,tycker vi haft så mycket nu så man vet inte hur man ska orka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar