fredag 12 april 2013

varje dag ,,lika trött om inte ännu tröttare

får gilla läget tror jag att man får leva så här,men inte  kul att behöva lida av kronisk trötthet och kronisk värk,,
Därför tycker jag Sanna gör helt rätt i att åka bort ett tag ,,hon om nån behöver lite annat att tänka på,samla krafter och se om hon kanske orkar ta tag i skolan lite bättre än vad hon gjort nu när hon haft virus i kroppen,hon varkar helt enkelt ha tappat lite av den motivationen hon hade innan hon blev sjuk ,men det förstår jag all kraft går åt till att försöka pigga på sig medan skolan ringer och hon får ångest över att inte orka,,hon gör så gott hon kan,,sången har varit hennes stöttepelare genom hela dessa 2 år som gått nu sedan hon togs in akut för njursvikt..
Problemen efteråt då hon äntligen fick sin njure,,har varit många,,dels att hålla sig ifrån virus som egentligen är helt omöjligt,för låsa in sig utan nåt socialt umgänge med andra det är ju precis vad hon gjort länge nog och som gjort att hon mår dåligt,,Att sen få hjälp me datt få prata ut med kurator trodde jag skulle hjälpa men upplevs bara att man rivit upp såren ännu mera och hela tiden återgår till att det är din pappa som stått i centrum för de problemen han haft och att det sen gått över på dottern är kanske inte det man vill helst höra när man öppnar sig för en främmande kurator och vill ha stöd,,jag tycker nog dessa problem säkert haft mening med i hennes liv också men nu var det nog så att hon behövde se det lite ifrån en annan synvinkel och INTE behöva dra upp hans problem NU IGEN,,som blivit lite tjatigt förut.
Att alltid tampas med det ,kan vara nog så påfrestande,,
Skolan kan ju försöka stötta på annat sätt ,,prata kanske själv mera  med henne på hennes  nivå,om det nu går att föställa sig hur man kan må efter 2 års kämpande med sitt liv sina kompisar ja med hela sitt liv helt enkelt,,
Så igår var vi till Huddinge ,men båda fick nog efter att fått vänta flera timmar på att komma till röntgen och sen där vänta ytterligare ,,tog knäcken på oss,men läkaren förstod varför vi hade åkt hem utan röntgen,man har  liksom annat att göra också,,Sanna hade sett framemot musikmannen och hon har  tränat flera  veckor på titanium,,så hon fick gå dit för mej och sjunga den tre ggr sen fick vi gå till bilen,,som åkte hem,,ja han va rju inte klok den chaffisen,trodde våra sista tid på jorden var  kommen så vårdslöst som han körde,se min förra blogg,jag kände  på mig redan igår morse att det skulle hända nåt,,men denna gång hade vi änglavakt,,verkligen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar