måndag 29 april 2013

verkligheten svider

hela vintern har jag haft  jobbigt med kroppen,den orkar ärligt inte som den brukar,nu till våren här märks det extra tydligt,konditionen är kass och vikten har gått upp snart 10 kilo sen förra året på den här tidpunkten,blodtrycket spelar mig ett spratt och åker berg och dalbana,och så blir man andfådd,,allt ska bort inom 6 veckor,,till och med de där kilona för nu har vi kontaktat dietisten också så sjukgymnasten och hon ska samarbeta lite så jag får ordning på min kropp och förhoppnngsvis kommer det hjälpa mig att må bra i allt egentligen,för dagen blir säkert mycket lättare om man är pigg själv,och Ove kanske kan avlastas mer i hushållsarbetet som han fått slita med stackarn,,men han har ju också sina intressen och kompisar vid sidan om,det har jag inte haft så mycket av men det ska bli av nu på Onsdag är det tänkt,för min gamla kompis Anne och Tusses (våran hankatt)gamla matte kommer och med sig ska de ha en pizza.Får försöka städa det värsta,toan och lite dammsugning och filles rum,där kattungarna bor just nu.Det är  lite lugnare där för Chanell att ta hand om barnen där.På lördag fyller kattungarna en månad,,de har börjat springa lite på sina ostadiga ben och busar med varandra,man kan känna små tänder växa ut när de bits och så vill de ur sin låda hela tiden,,de har en stor låda att gosa i och sova i när de vill det.ska städa filels rum så att dekan sprinag fritt där,måste ta med speciellt medel för Tusse har varit framme och skvätt där förut när han löpte ,den lukften alltså den är vidrigare än allt annat,,men nu är han lastrerad så det komemr att bli mindre lukt sa de i djuraffären.

nu ha rjag bestämt vad de ska heta,sötnos heter den gråvita och sen kommer  pricken och lilla maja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar